QR-codes, gemaakt met een qr code printer en dus niet met een tht printer, kunnen een geweldig reactiemechanisme zijn voor mobiele gebruikers en kunnen door veel merken worden gebruikt. Hier is een overzicht van enkele voordelen van QR-codes.
Makkelijk te gebruikenQR-codes kunnen vrijwel aan alles worden toegevoegd, van ontbijtgranen tot advertenties in de metro, en deze veelzijdigheid kan erg handig zijn voor marketeers.
Bereik van toepassingenEr zijn honderden mogelijke toepassingen van QR-codes. Marketeers kunnen ze gebruiken voor recepten, in etalages, op kassabonnen, op conferenties, op visitekaartjes, in kranten en nog veel meer. Ook kunnen ze worden gebruikt om de gebruikerservaring in restaurants en musea uit te breiden.
QR-codes zijn traceerbaarHet behulp van webanalyses en met behulp ban unieke codes voor verschillende plaatsingen, kunnen marketeers waardevolle informatie krijgen over hoe goed campagnes verlopen en wat wel en wat niet werkt.
Gemakkelijke manier om mobiele gebruikers naar online inhoud te sturenDe QR-code biedt, zoals de naam al doet vermoeden, een snel reactiemechanisme dat gebruikers de moeite van het typen van een URL bespaart. Goed gebruikt, en in combinatie met een voor mobiel geoptimaliseerde bestemmingspagina, kan het consumenten vatgrijpen op het exacte punt waarop ze interesse hebben getoond in een advertentie of video, en hen laten registeren voor een nieuwsbrief of ze verleiden tot een aankoop.
Ze spreken de nieuwsgierigheid van mobiele gebruikers aanMisschien zal dit veranderen zodra de nieuwsgierigheid verdwijnt en codes alomtegenwoordig worden, maar als ik een QR-code zie, heb ik de neiging om het te scannen, gewoon om erachter te komen waar het vandaan komt.
QR-codes kunnen kosteneffectief zijnHet maken van de QR-code zelf hoeft niets te kosten. Er zijn online genoeg programma’s te vinden waarbij je makkelijk zelf een QR-code maakt. Het ontwerpen van een bestemmingspagina speciaal voor die QR-code kost natuurlijk wel tijd en geld. |