Mijnwebpartner Artikel Blog
Image default
Aanbiedingen

4 manieren om nieuwe klanten te bereiken

Dagelijks zien mensen ontelbare berichten, diensten en producten voorbij vliegen, al helemaal met het grote online aanbod van vandaag de dag. Natuurlijk is het doel van elke ondernemer om naast het behouden van zijn bestaande klanten zijn klantenbestand te laten groeien met nieuwe klanten. Maar hoe bereik je dit eigenlijk? In deze blogpost bespreken we enkele betaalde en onbetaalde methoden om klanten te werven, zodat je binnen de kortste keren overspoeld wordt met nieuwe klanten!

Opvallen met je bedrijfsauto 

Ondernemers laten vaak kansen liggen om gratis aandacht te trekken voor hun bedrijf door hun logo niet te verspreiden. Niet iedereen rijdt bijvoorbeeld in een bedrijfsauto, ook al maakt die wel veel kilometers. Door deze situatie uit te buiten, onderscheid je je. Een auto kan gemakkelijk worden verfraaid met stickers waardoor je veel bekendheid kunt creëren. Zorg ervoor dat de stijl in lijn ligt met de doelstellingen van jouw bedrijf.

Sociale media inzetten 

Het is belangrijk om te onthouden dat Facebook en Instagram écht cruciaal zijn voor klantenwerving in de huidige economie. Hoewel reclameboodschappen via verschillende middelen worden verspreid is Instagram op dit moment hét medium waarop mond-tot-mondreclame van toepassing is. Eén van de meest betrouwbare varianten van reclame doordat gebruikers van je product of dienst zelf hierover vertellen aan anderen. Klanten zullen soms reclame maken voor je producten of diensten op hun Instagram Stories door jouw product of dienst te delen. Klanten verspreiden het bericht onder hun volgers door het te delen op hun Instagram Story en dit blijft vervolgens ongeveer 24 uur zichtbaar. Het zou je dus enorm kunnen helpen om huidige klanten te vragen een review achter te laten op hun eigen sociale media. 

Leadgeneratie 

Potentiële klanten worden ook wel ‘leads’ genoemd. Met leadgeneratie is het mogelijk om dit uit te besteden aan een bedrijf om zo op zoek te gaan naar deze klanten. Er zijn verschillende vormen van leadgeneratie. Simpel gezegd houdt dit in dat klanten op een verschillende manier benaderd kunnen worden. Zo zal de ene klant zijn gegevens zelf achter kunnen laten, bijvoorbeeld via een formulier op de website. Een andere klant zal een meer persoonlijke benadering misschien fijn vinden. Wat voor jouw klantenkring werkt, hangt dan ook af van je bedrijf. 

Het genereren van leads is cruciaal voor elk bedrijf
Je kunt leadgeneratie uitbesteden aan een bedrijf die gespecialiseerd is in het vinden van potentiële klanten. Er zijn verschillende soorten leadgeneratie. Dat wil zeggen dat potentiële klanten op verschillende manieren benaderd kunnen worden. De ene persoon kan bijvoorbeeld zijn contactinformatie achterlaten op de website door een formulier in te vullen, terwijl een andere persoon misschien de voorkeur geeft aan een meer persoonlijke benadering. Wat werkt voor jouw bedrijf hangt volledig af van jouw doelgroep.

Een helpende hand

Na het lezen van deze tekst heb je vast veel inspiratie opgedaan over klantenwerving. Leadgeneratie uitbesteden kan een goede manier zijn om meer leads te krijgen en toch tijd over te houden voor andere dingen. Bij ben je verzekerd van de juiste hulp en expertise voor je bedrijf. Kijk hier om meer te weten te komen over de kracht van leadgeneratie via telemarketing. 

Het is fijn om hulp te krijgen

Na het doornemen van deze blog ken je al een handige trucs om meer klanten te werven. Wanneer je er moeite mee hebt om dit daadwerkelijk toe te passen binnen jouw onderneming kun je er natuurlijk ook voor kiezen om het leads genereren uit te besteden aan Convins. Zo kun jij je focussen op de waarde van het product of de dienst terwijl je de klantenwerving uitbesteedt. Nieuwsgierig naar hoe Convins leadgeneratie werkt? Klik hier om mee te leren over het genereren van leads via telemarketing!

https://www.convins.eu