Een webshop laten maken brengt een moeilijk verhaal met zich mee, want je krijgt met allerlei verschillende onderdelen te maken waar je rekening mee moet houden, zoals het budget, de keuze van content, de design van de webshop en aanvullende kosten, zoals kosten die je maakt voor je online marketing. Moet je een webshop laten maken, want jij hebt echt geen idee. Lees dan eigenlijk wel nog even deze stappenplan, want wie weet helpt deze handleiding je toch wel met het maken van een webshop. De eerste stappen: het budget De belangrijkste stap is om eerst je budget te bepalen. Zo is het al duidelijk dat er verschillende soorten webshops zijn en elke webshop brengt weer andere kosten met zich mee. Daarna zal je na moeten gaan door wie jij je webshop wilt laten bouwen. Je kan kiezen voor een freelance webdesigner, een voordeel hiermee is dat jouw webshop snel in elkaar kan staan. Een nadeel is is dat de kennis bij een freelance webdesigner vaak algemeen is. Als je het door een webbureau doet, weet je dat het waarschijnlijk gedaan wordt door een team die multidisciplinair is. Dit betekent dat iedere specialist een eigen taak heeft. Hierdoor kan wel langer duren voordat je webshop klaar is, omdat er meer in tijd in zal zitten. Maar ook zal je moeten kiezen welke van de twee manier een optie is als je kijkt naar je budget. Bijkomende kosten Bij het maken van een webshop heb je ook standaard kosten die je moet maken, denk hierbij aan jouw domein, webhosting, onderhoud van jouw webshop, een webshopbeheer, de online marketing en eventueel het doorontwikkelen van je webshop. Al deze bijkomende kosten kunnen best snel oplopen zonder dat je het echt door hebt, houd het daarom goed in de gaten wanneer je van plan bent om een webshop te maken of als je er al een webshop hebt. Uitbesteden van werkzaamheden Dat de bovenstaande kosten allemaal kosten zijn die gewoon standaard erbij komt kijken, zal je waarschijnlijk ook bepaald werk uitbesteden. Misschien wil je de onderhoud van je webshop uitbesteden of het webshopbeheer, maar je kan ook bijvoorbeeld je online marketing uitbesteden, want vaak zit daar al heel veel tijd in. En waarschijnlijk wil je wel adverteren op social media of op Google Shopping. Het Google Shopping uitbesteden is zeker een aanrader als dit een platform is die je echt wilt gaan gebruiken.
|
https://www.digitalinside.nl/webshop-laten-maken/ |