Laat geen kansen liggen met een commercieel opleidingsplan

Commerciële mensen zijn net zo belangrijk voor uw garagebedrijf als monteurs. Zeker omdat het aanleren van de juiste commerciële instelling of vaardigheden soms best lastig zijn. Een commercieel opleidingsplan volgen kan u zeker helpen bij het ontwikkelen van deze vaardigheden. Wat dacht je van het maken en houden van tevreden klanten, het opbouwen en onderhouden van klantrelaties of het verbeteren van bedrijfsprocessen. Allemaal dingen die tijdens het commercieel opleidingsplan aan bod komen. 

Ga netwerken!

Iedereen weet dat klantrelatiebeheer erg belangrijk is voor een bedrijf. Tevreden klanten vormen namelijk de basis van een succesvol garagebedrijf. Het behouden van deze klanten is bovendien eenvoudiger dan het aantrekken van nieuwe klanten. En deze klanten lopen ook niet naar de concurrentie. Win-win! Daarnaast moet je ook aandacht besteden aan het uitbreiden van je netwerk. Hiermee kun je weer nieuwe klanten bereiken en vergroot je automatisch de naamsbekendheid van het bedrijf. En waar kun je nou laagdrempeliger netwerken dan onder je eigen familie en binnen je eigen vriendenkring? Tijdens het commercieel opleidingsplan geven wij je handige tips om dit goed aan te pakken. 

 

Maak én houd klanten tevreden

De basis van een succesvol bedrijf is natuurlijk het creëren van tevreden klanten. Juist voor de kleinere bedrijven is dit erg belangrijk. Maar hoe eenvoudig het ook klinkt, veel bedrijven hebben hier toch moeite mee. Want hoe maak én houd je jouw klanten nou tevreden? En waarom is dit nou zo belangrijk? Hier zijn vijf van de belangrijkste redenen waarom klanttevredenheid zo belangrijk is:

* Zo kan je je onderscheiden van de concurrentie. 
* Zo vergroot je de kans op terugkerende klanten.
* Je voorkomt negatieve reclame.
* Klanten behouden is goedkoper dan nieuwe klanten aantrekken.

Bovenstaande onderdelen komen allen aan bod tijden het commercieel opleidingsplan van Automotive Academy. 
Een commercieel opleidingsplan heeft dus veel te bieden voor een garagebedrijf. Het primaire doel van een commercieel opleidingsplan is het aanleren van commerciële vaardigheden. Wat dacht je bijvoorbeeld van het verbeteren van je verkoopstrategie? Het secundaire doel is resultaat in omzet en rendement. Niet eenmalig, maar met een blijvend effect. Inzicht krijgen in je doelen en hoe je deze kunt bereiken? Tijdens een commercieel opleidingsplan wordt er gewerkt middels herkenbare situaties uit de dagelijkse praktijk. Leren doe je natuurlijk het beste met situaties uit de praktijk. Interesse gekregen in het volgen van een commercieel opleidingsplan? Bekijk dan wat Automotive Academy nog meer te bieden heeft. 

https://automotiveacademy.nl/

About

View all posts by